2017-03-05

Data from 27.02.2017 - 05.03.2017

The measurement carried out for target group: total individuals 4+
(Universe: 35 489 000, number of cases: 4909).

Average daily TV viewing by average Pole aged 4+ was 272 min.

Top 10 - programs
Emission share typology in weekly TV program schedule
Weekly shares
Weekly advertising expenditure by sector
Top 10 - brands
Weekly advertising expenditure by CHANNEL


Top 10 - programs

 TITLECHANNELDATASTARTAMRx1000AMR%
1 M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./ TVP2 20170227 20:43:32 6 272 17.67 %
2 MISTRZOSTWA ŚWIATA W NARCIARSTWIE KLASYCZNYM - LAHTI 2017 - SKOKI NARCIARSKIE M TVP1 20170304 16:13:53 5 526 15.57 %
3 TELEEXPRESS TVP1 20170304 17:12:44 5 356 15.09 %
4 NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 20170301 20:43:46 4 466 12.58 %
5 OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ TVP1 20170302 20:32:24 4 105 11.57 %
6 MISTRZOSTWA ŚWIATA W NARCIARSTWIE KLASYCZNYM - LAHTI 2017 /STUDIO SPORT/ TVP1 20170304 18:40:29 3 956 11.15 %
7 WIADOMOŚCI TVP1 20170302 19:38:31 3 733 10.52 %
8 FAKTY TVN 20170305 18:59:56 3 667 10.33 %
9 BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./ TVP2 20170301 20:07:06 3 660 10.31 %
10 KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ TVP2 20170228 21:38:02 3 493 9.84 %

AMR % - Average Minute Rating = Percentage of average number of people present for each minute.; This variable answering the question: What percent of average number of viewers watched specified program?

AMR x1000 - Average Minute Rating = Average number of people present for each minute.; This variable answering the question: What was the average number of viewers?

back


Emission share typology in weekly TV program schedule

 TVP1TVP2PolsatTVN7TVNTV4TV PULSTele5
REKLAMA - TELESPRZEDAŻ 17.65 % 16.83 % 20.76 % 26.36 % 26.04 % 20.10 % 17.65 % 53.22 %
TEATR - FILM 45.83 % 50.59 % 45.07 % 50.85 % 35.10 % 53.27 % 53.81 % 26.74 %
PROGRAMY ROZRYWKOWE 4.62 % 9.85 % 15.41 % 15.61 % 18.07 % 5.89 % 12.55 % 11.33 %
PROGRAMY MUZYCZNE 2.58 % 0.96 % 3.46 % x 0.35 % 8.74 % 1.85 % 2.28 %
PROGRAMY SPORTOWE 5.12 % 2.83 % 1.31 % x 0.22 % 1.46 % 1.59 % x
PROGRAMY POLITYCZNE - EKONOMICZNE - GOSPODARCZE - SPOŁECZNE 8.00 % 0.31 % 2.72 % 2.09 % 3.39 % 0.72 % x x
PROGRAMY INFORMACYJNE 8.99 % 5.41 % 6.63 % 0.02 % 2.55 % 0.41 % 3.16 % x
PROGRAMY ARTYSTYCZNE - KULTURALNE 0.39 % 8.14 % x x 9.25 % 0.29 % 3.59 % x
PROGRAMY EDUKACYJNE - NAUKOWE - PORADNIKOWE 2.54 % 1.28 % 0.22 % x 0.70 % 3.55 % 2.76 % 2.78 %
PROGRAMY RELIGIJNE 1.39 % 0.31 % x x x x x x
INNE PROGRAMY 2.91 % 3.49 % 4.41 % 5.07 % 4.33 % 5.57 % 3.03 % 3.65 %
TOTAL EMISJI HH:MM 163:08 162:14 168:00 167:58 167:04 168:00 167:58 168:00

back


Weekly shares

 CHANNELSHR% 
1 Polsat 11.13 %
2 TVP1 10.88 %
3 TVN 10.29 %
4 TVP2 8.60 %
5 TV4 4.23 %
6 TVN24 3.85 %
7 TVN7 3.05 %
8 TVP INFO 2.90 %
9 TV PULS 2.54 %
10 Puls 2 1.74 %
11 TTV - Twoja Telewizja 1.65 %
12 TVP Seriale 1.56 %
13 TV6 1.51 %
14 Polsat2 1.31 %
15 Polsat News 1.13 %
16 TVP Rozrywka 1.04 %
17 TVP ABC 1.02 %
18 TVP Sport 1.01 %
19 Eurosport 1 [Eurosport] 0.94 %
20 TVP3 [TVP Regionalna] 0.91 %
  Others 28.71 %

SHR % = Share - Number of people that have seen the event divided by the total people of the target that were watching TV during the same period

* - share concerns only joint band of regional public STACJAs

back


Weekly advertising expenditure by sector

SECTOREXPENDITURESHARE 
BUDOWNICTWO 304 800.00 zł 0.07 %
DOMOWE ŚRODKI CZYSTOŚCI 15 054 064.50 zł 3.24 %
FINANSE 25 698 991.00 zł 5.52 %
INNE 3 776 667.50 zł 0.81 %
MARKETING 1 708 976.00 zł 0.37 %
MOTORYZACJA TRANSPORT 22 525 377.50 zł 4.84 %
ODZIEŻ OBUWIE 5 827 485.00 zł 1.25 %
PRODUKTY DLA DZIECI 6 600 588.00 zł 1.42 %
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT 2 576 469.00 zł 0.55 %
PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI 101 585 082.50 zł 21.83 %
PRZEMYSŁ 1 684 120.00 zł 0.36 %
ROLNICTWO OGRODNICTWO 534 465.00 zł 0.11 %
ROZRYWKA KULTURA 18 009 783.20 zł 3.87 %
SPRZEDAŻ 41 285 933.50 zł 8.87 %
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA 53 581 755.50 zł 11.52 %
TELEKOMUNIKACJA 53 262 332.10 zł 11.45 %
USŁUGI 8 974 098.50 zł 1.93 %
WYPOSAŻENIE DOMU I BIURA 4 479 591.00 zł 0.96 %
ŻYWNOŚĆ 97 829 013.10 zł 21.02 %
TOTAL 465 299 592.90 zł %

Given expenditures according to TV channels' ratecards

back


Top 10 - brands

 BRANDEXPENDITURESHARE 
1 T-MOBILE 11 862 691 zł 2.55 %
2 ORANGE 10 355 866 zł 2.23 %
3 LIDL 9 660 970 zł 2.08 %
4 PLUS 8 145 020 zł 1.75 %
5 NESTLE 7 072 631 zł 1.52 %
6 PLAY 6 173 302 zł 1.33 %
7 IBUPROM 5 941 487 zł 1.28 %
8 ING BANK SLASKI 5 320 000 zł 1.14 %
9 BGZ BNP PARIBAS 5 153 220 zł 1.11 %
10 SMART DOM 5 147 920 zł 1.11 %

Given expenditures according to TV channels

back


Weekly advertising expenditure by channel

 CHANNELEXPENDITURESHARE 
1 Polsat 69 269 665.00 zł 14.89 %
2 TVN 49 866 025.00 zł 10.72 %
3 TVP2 20 957 675.00 zł 4.50 %
4 TVP1 20 835 250.00 zł 4.48 %
5 TV4 12 675 967.50 zł 2.72 %
6 Stopklatka 11 992 720.00 zł 2.58 %
7 TVN24 9 336 687.50 zł 2.01 %
8 TVN7 8 990 480.00 zł 1.93 %
9 TV PULS 8 386 152.50 zł 1.80 %
10 AXN 7 932 814.00 zł 1.70 %
11 4FUN.TV [4fun.tv] 6 609 710.00 zł 1.42 %
12 Discovery 6 472 224.00 zł 1.39 %
13 TTV - Twoja Telewizja 6 443 080.50 zł 1.38 %
14 Puls 2 6 114 765.00 zł 1.31 %
15 National Geographic 6 032 531.50 zł 1.30 %
16 TV6 5 886 767.50 zł 1.27 %
17 Polo TV 5 069 170.00 zł 1.09 %
18 Comedy Central 4 960 477.50 zł 1.07 %
19 Polsat2 4 938 822.50 zł 1.06 %
20 TLC 4 692 950.00 zł 1.01 %
  TOTAL 465 299 592.90 zł %

Given expenditures according to TV channels' ratecards

* - share concerns only joint band of regional public channels

back